Autor Wiadomość
Maruda
PostWysłany: (Czerwiec 29, 2011, 10:41 am);    Temat postu:

Już wyjaśniam:

PKP formalnie istnieje jako:
"Grupę PKP tworzą: PKP S.A. spółka dominująca oraz spółki operatorskie obsługujące rynki: przewozów pasażerskich (PKP Intercity S.A., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o. o.), przewozów towarowych (PKP Cargo S.A., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o. o.) oraz spółki związane z infrastrukturą kolejową (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Energetyka sp. z o. o., TK Telekom sp. z o. o., PKP Informatyka sp. z o.o.), oraz: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., CS Szkolenie i Doradztwo sp. z o.o., Natura Tour sp. z o.o., Polskie Koleje Linowe sp. z o.o., Drukarnia Kolejowa Kraków sp. z o.o., Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. Większość z nich została wyodrębniona przez spółkę - matkę PKP S.A. na podstawie ustawy z 8 września 2000 r. "O komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe". ."





Wprowadzające w błąd no nie?


POnadto w kodzie źródłowym strony jest zapis chroniący prawa autorskie:
"Copyright by PKP Przewozy Regionanalne 2005-2011"

Na innej kolejowej stronie :
"PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. podpisały umowę z Krajowym Rejestrem Długów."

Nie umiecie zarządzać inforamacja to macie dezinformację i chaos... ;] :




P.S.
W umowie spółki PRZEWOZY REGIONALNE sp. z o.o.
(Tekst jednolity uwzględniający zmiany przyjęte Uchwałą Nr 3 Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Spółki ”Przewozy Regionalne” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie z dnia 25 lutego 2011r.), w paragfarie 6 widnieje zapis:
"Wszystkie udziały w kapitale zakładowym Spółki objęte zostały przez spółkę „Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna” z siedzibą w Warszawie, w następujący sposóbsmutny...)"
zaznaczając, w paragrafie 1 że "Firma Spółki brzmi ”Przewozy Regionalne” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością."

link do umowy: http://www.przewozyregionalne.pl/img_in//NEWS/UmowaSpolki201103.pdf

Uwględniając warunki formalno-prawne, na stronach z których powstały screeny, zapisy chroniące prawa autorskie, mogą być właściwe i zgodne z prawdą... PKP PRZEWOZY REGIONALNE
Reindeer
PostWysłany: (Czerwiec 28, 2011, 10:04 pm);    Temat postu:

Maruda napisał:
Wszystko drożeje.
Bus za 4,20 będzie kosztował tyle co bilet czasowy na PKP PR w strefie AiB (KAT-GL).

Ostatnio jeżdżę wyłącznie pociągami: kursuja co ok 45min jadą 30 min usmiech. Chlodno, sucho i przestronnie...
Inna atrakcja jest cena przewozu na rower w weekend: 1PLN. w dni powszednie kosztuje 4PLN (jade z bajkiem i po miescie woze sie za friko, o ile pogoda odpowiada).

Na jednym bilecie w ciagu 40 min przejechać można z GL do Kat a nast z Kat do Katowice Piotrowice (a czasem nawet jeszce wrócić!) .
Kurs autobusem to 2x45 min (4,20+2,40 wg starego cennika)-powrót kolejne tyle..

==========KOLEJ NA KOLEJ!!! ======================


a co to PKP PR?
Maruda
PostWysłany: (Czerwiec 28, 2011, 7:25 pm);    Temat postu:

Wszystko drożeje.
Bus za 4,20 będzie kosztował tyle co bilet czasowy na PKP PR w strefie AiB (KAT-GL).

Ostatnio jeżdżę wyłącznie pociągami: kursuja co ok 45min jadą 30 min usmiech. Chlodno, sucho i przestronnie...
Inna atrakcja jest cena przewozu na rower w weekend: 1PLN. w dni powszednie kosztuje 4PLN (jade z bajkiem i po miescie woze sie za friko, o ile pogoda odpowiada).

Na jednym bilecie w ciagu 40 min przejechać można z GL do Kat a nast z Kat do Katowice Piotrowice (a czasem nawet jeszce wrócić!) .
Kurs autobusem to 2x45 min (4,20+2,40 wg starego cennika)-powrót kolejne tyle..

==========KOLEJ NA KOLEJ!!! ======================
vkimi
PostWysłany: (Czerwiec 27, 2011, 6:48 pm);    Temat postu:

Maruda, bo post właściwie do Ciebie, drożeją bilety (znów) na autobusy od 1 sierpnia:

1 miasto 2,80 / 1,40
2 miasta 3,40 / 1,70
3 i więcej 4,20 / 2,10


miesięczne
sm/at 108 / 54
sc/at 128 / 64
sm 96 / 48
sc 116 / 58
vkimi
PostWysłany: (Grudzień 11, 2010, 7:09 pm);    Temat postu:

standard zimą to zasypane, popękane tory po których nie ma jak jeździć. Nie mówiąc o złodziejach koksu
Maruda
PostWysłany: (Grudzień 9, 2010, 11:09 pm);    Temat postu:

Katowice, skrzyżowanie.
Sygnalizacja:Czerwone światło.
Tramwaj stoi.
Sygnalizacja żółte światło.
Tramwaj przygotowuje się do jazdy.
Sygnalizacja: zielone
Tramwaj: Brak Prądu.
Sygnalizacja: żółte
Tramwaj: wraca napięcie
Sygnalizacja:czerwone
Tramwaj: stoi.
Sygnalizacja żółte światło.
Tramwaj przygotowuje się do jazdy.
Sygnalizacja: zielone
Tramwaj: Brak Prądu....................... XD

A tak propos pociągów:
czy jest jeszcze sens dzielic pociagi na pospieszne, ekspresy, i osobowe?
Wydaje mi sie ze wystarczyla by nazwa przewoznika.....
Kazdy z nich ma swoje standardy, czas jazdy, ceny. Mam tez wrazenie ze kolej jej struktura przypomina schema hmm jak w Niemczech:
Regionalne, Miedzyregionalne, InterCity (pomiedzy wiekszymi miastami), EuroCity (polaczenia pomniedzy miastami europejskimi np warszawa -Berlin lub Koblenz-Paryż).
Szczerze mowiac mi juz termin pospieszny, osobowy i ekspres nic nie mowi............ Zjeździłem troche Niemiec pociagiem i szczerze mowiac takie rozwiazanie lepiej pasowalo- wiadomo bylo kaj jaki pociag bedzie jechac...
Amy
PostWysłany: (Październik 27, 2009, 9:06 pm);    Temat postu:

o wąskotorowej nie wiedziałam...

a fakt 870 to jest TO szczesliwy i jechać tym autobusem to jest przygoda szczesliwy
vkimi
PostWysłany: (Październik 27, 2009, 9:02 pm);    Temat postu:

nie kolejki wąskotorowej i tak ma być taka na szlaku byłej wąskotorówki łącząc sośnicę z pyskowicami
Maruda
PostWysłany: (Październik 27, 2009, 10:30 am);    Temat postu:

Amy napisał:

to,że nie dojedziemy A4 do Zabrza gdyż trzeba się przesiąść
korki ? aż tak nie zauważyłam
A więc uważam teraz,że to był dobry pomysł.


Trawmwajem do Zabrza jechało sie ok 30 min. 870=10 min oczko

Z drugiej strony NIE PRAWDĄ jest że tramwaje zostały zlikwidowale w Gliwicach. Zostały zlikwidowane ale w CENTRUM.
I mieli rację jest spokojniej i wygodniej. Może za kilka lat jak tramwaje śląskie S.A. nauczą sie rozsądnie inwestować, to do centrum wróca ciche wygodne mrówki. Z tego co wiem UM ma w koncepcji budowe kolejki wąskotorowej.
Amy
PostWysłany: (Październik 23, 2009, 4:45 pm);    Temat postu:

Ostatnio często podróżuje szczesliwy autobusem A4 . Autobus ten zastąpił tramwaj. Na początku dużo narzekałam po co jakaś zmiana i dalej ludzie narzekają... Choć w sumie ja już mniej bo taki A4 ma swoje plusy :
- przyjeżdza na czas
-osoby starsze mogą bezpiecznie wejść do pojazdu
-osoby niepełnosprawne także
oraz dzieci czy matki w wózkami.

minusy :
to,że nie dojedziemy A4 do Zabrza gdyż trzeba się przesiąść
korki ? aż tak nie zauważyłam
A więc uważam teraz,że to był dobry pomysł.
Reindeer
PostWysłany: (Październik 5, 2009, 7:48 am);    Temat postu:

Maruda napisał:
Reindeer napisał:
Martucha, od 1.XII.2009 do spółki InterCity należą również pociągi pospieszne.


Czyli BĘDĄ należeć. A nie należą jeszcze lol


poprawione
Maruda
PostWysłany: (Październik 4, 2009, 5:50 pm);    Temat postu:

Reindeer napisał:
Martucha, od 1.XII.2009 do spółki InterCity należą również pociągi pospieszne.


Czyli BĘDĄ należeć. A nie należą jeszcze lol
Maluszek
PostWysłany: (Październik 4, 2009, 4:04 pm);    Temat postu:

Reindeer napisał:


Jakie to są inne PKP?


Skrót myślowy, chodziło mi o zaganiczne koleje.
Reindeer
PostWysłany: (Październik 4, 2009, 3:45 pm);    Temat postu:

Maluszek napisał:
W polskim PKP i pewnie też innych takiej wiadomości nie ma


Jest.

Maluszek napisał:
i co najgorsza zmiana na dziwne twory PKP jest dość krótka. Myślę, że ludzie jeszcze się nie łapią w tych przeróżnych Intercity, Regio czy Arriva.


Czytelniczka Gazety Olsztyńskiej już załapała szczesliwy

Maluszek napisał:
Może kwestia czasu, może ignorancji ludzkiej a może lokalnych przypadków.


ignorancji

Maluszek napisał:
Z moich doświadczeń wynika, że pani w okienku kasowym także może podać informację na temat interesującego nas pociągu.


Może ale nie musi.

P.s.
Maluszek napisał:
W polskim PKP i pewnie też innych

Jakie to są inne PKP?
Maluszek
PostWysłany: (Październik 4, 2009, 3:39 pm);    Temat postu:

Czytając to, co Rein napisał, skojarzyły mi się loty samolotem. Tam na samolocie jest napisane jaki przewoźnik nas obsługuje i zdaje się, że większość ludzi, którzy latają, mają pojęcie z czym się je LOT a z czym np. Ryanair. I przeważnie na autobusach kursujących między miastami jest wiadomo skąd jest przewoźnik. W polskim PKP i pewnie też innych takiej wiadomości nie ma i co najgorsza zmiana na dziwne twory PKP jest dość krótka. Myślę, że ludzie jeszcze się nie łapią w tych przeróżnych Intercity, Regio czy Arriva. Może kwestia czasu, może ignorancji ludzkiej a może lokalnych przypadków. Z moich doświadczeń wynika, że pani w okienku kasowym także może podać informację na temat interesującego nas pociągu. A i jeszcze rozkład jazdy w internecie. To też jest różnie, bo np. rzeszowskie MPK na jednej z linii, którymi kursuję dość często, miesiąc temu wprowadziło zmiany, a na internecie jest wciąż stary rozkład.
Reindeer
PostWysłany: (Październik 4, 2009, 12:07 pm);    Temat postu:

Gazeta Olsztyńska napisał:

Kiedyś informacje o rozkładzie jazdy pociagiem można było uzyskać na dworcu PKP w informacji a teraz najlepiej sprawdzić w internecie.


Niespodzianka, dalej takie informacje można uzyskać na dworcu w informacji. To raz. Dwa, że niestety nie zawsze informacje uzyskiwane przez Internet są zgodne z prawdą, bo system Hafas nie jest idealny.

Gazeta Olsztyńska napisał:
Na dworcu w Kętrzynie pani w okienku nic nie wiedziała jakie będę miała połączenia.


Dramat. Kasjerka nie udziela informacji. Toż to niewiarygodne.

Gazeta Olsztyńska napisał:
Ano dlatego że miałam bilet na przewoźnika regionalnego

Co to [cenzura] jest "przewoźnik regionalny"? PKP Przewozy Regionalne, czy PCC Arriva która jest lokalnym przewoźnikiem w okolicach Torunia? Z tekstu wynika, że jednak PKP PR.

Gazeta Olsztyńska napisał:
a z Olsztyna do Torunia obsługuje już inny przewoznik i bilet jest nieważny i trzeba wykupić bilet u konduktora.


Wstrząsające.


Gazeta Olsztyńska napisał:

Konduktor sprzedał nam bilety bez dodatkowych opłat twierdząc, że pieniądze za ten bilet nam zwrócą na każdej stacji. Owszem zwrócili ale tylko 80 procent.


Jeżeli chodziło o bilet PKP PR, to pani kłamie. Nie 80, a 85%. Potrącenie 15% odstępnego wynikało z wymiany biletu PKP PR, na PCC Arriva. Reguluje to par. 14 ust. 10 Regulaminu Przewozu Osób PKP PR. Jest to dokument ogólnodostępny, a fakt, że pani go nie zna jest tylko i wyłącznie jej problemem.

Gazeta Olsztyńska napisał:
Żadnego słowa przepraszam, jakby nic się nie stało.


A niby kto miał przeprosić?

Gazeta Olsztyńska napisał:
Niedość, że pasażer musi wiedzieć jakim bedzie jechał pociągiem os. czy pos. to jeszcze jaki przewoźnik, będzie go wiózł.


Tak, tak, po trzykroć tak!. Podróżny musi także wiedzieć jaki przewoźnik obsługuje dane połączenie.

Gazeta Olsztyńska napisał:
Przecież to jakaś paranoja


Zawsze można pojechać taksówką.


Wybaczcie proszę moją złośliwość, ale niestety z takimi paniami miałem styczność i nie potrafię stanąć po stronie osoby która oczekuje, że ktoś za nią będzie myśleć.
Maluszek
PostWysłany: (Październik 3, 2009, 11:57 pm);    Temat postu:

W Rzeszowie jako transport zbiorowy istnieją tylko autobusy, ale za jakiś czas mają się pojawić kolejki naziemne :]
Maruda
PostWysłany: (Sierpień 19, 2009, 12:20 am);    Temat postu:

80% z jakiej racji? 100% być powinno.- W takich wypadkach najlepiej złożyć reklamacje na piśmie oczko. Sprawa również dla Urzędu ochrony konkurencji i konsumenta
vkimi
PostWysłany: (Sierpień 18, 2009, 6:37 pm);    Temat postu:

sprawa dla reportera i dla sądu
Martucha
PostWysłany: (Sierpień 18, 2009, 2:24 pm);    Temat postu:

Wrócę do wątku pociągow... Dziś na stronie "Gazety Olsztyńskiej" przeczytałam to:
Czytelniczka: Po co tym paniom w kasach komputery jak się nie umieją nimi posługiwać?
Kiedyś informacje o rozkładzie jazdy pociagiem można było uzyskać na dworcu PKP w informacji a teraz najlepiej sprawdzić w internecie.

Tak też zrobiłam wybierając się w podróż pociągiem. Sprawdziłam wszystkie połączenia jakie najlepiej mi pasują, nieważne czy to osobowy czy pospieszny albo jak kto woli - przyspieszony. Oczywiście w tamtą stronę i z powrotem, gdzie będe miała przesiadki, o której będe na danej stacji,ile będe musiała czekać. Wszystko sobie wydrukowałam żebym nie zapomniała. Na dworcu w Kętrzynie pani w okienku nic nie wiedziała jakie będę miała połączenia. Powiedziałam, że mam spisane z internetu jakimi pociagami mam jechać.Pani kasjerka wzieła odemnie tę kartkę i wypisała mi bilet,a że było dużo przesiadek i różne połączenia os. i pos. to wypisała mi dwa bilety: jeden do Olsztyna, a drugi do Sieradza, bo tam była moja stacja docelowa. W pociągu kontrola biletów - zaraz za Kętrzynem pokazałam bilet ten do Olsztyna wszystko dobrze. W Olsztynie przesiadka zgodnie z informacją z internetu przesiadłam się do drugiego pociągu za Olsztynem ponowna kontrola biletów, oczywiscie pokazałam ten drugi bilet z Olsztyna do Sieradza. Pociągami jeżdżę od dziecka ale czegoś takiego jeszcze nie było. Otóż jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że bilet kupiony na dworcu w Ketrzynie jest nieważny. Jak się okazało to nie tylko mój bilet był nieważny, inni pasazerowie też mieli ten problem. A dlaczego nieważny? Ano dlatego że miałam bilet na przewoźnika regionalnego a z Olsztyna do Torunia obsługuje już inny przewoznik i bilet jest nieważny i trzeba wykupić bilet u konduktora. Konduktor sprzedał nam bilety bez dodatkowych opłat twierdząc, że pieniądze za ten bilet nam zwrócą na każdej stacji. Owszem zwrócili ale tylko 80 procent.Żadnego słowa przepraszam, jakby nic się nie stało .Pytam się - po co tym paniom w kasach komputery, jak się nie umieją nimi posługiwać? Niedość, że pasażer musi wiedzieć jakim bedzie jechał pociągiem os. czy pos. to jeszcze jaki przewoźnik, będzie go wiózł. Przecież to jakaś paranoja a komputery w kasach to chyba służą do układania pasjansów.
Czytelniczka "Gazety w Kętrzynie".

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group